Vermont Art & Design Pop-up Store

2023

VERMONT hostí Art & Design Pop-up Store.  Nabídne tvorbu lokálních designerů jako František Jungvirt, Veronika Pikrtová či Tereza Talichová

Módní multibrand VERMONT otevřel v loňském roce svůj největší obchodní prostor u Prašné brány. Ten se současně stal vlajkovou prodejnou společnosti. Na stejném místě značka v letošním roce představila svůj nový koncept VERMONT Home, který rozšiřuje její působnost do světa interiérového designu. Od 1. prosince 2023 zde VERMONT hostí Art & Design Pop-up Store, který rozšiřuje portfolio nabízených značek o díla lokálních designerů a designerek. Mezi nimi nechybí skleněné objekty od Františka Jungvirta, hravé figurky Tititi, lampy Veroniky Pikrtové, tašky značky Sojka letí či díla malíře s japonskými kořeny Soty Sakumy. Pop-up probíhá do 22. prosince 2023.

Slavnostní otevření VERMONT Store Prašná brána proběhlo v říjnu loňského roku. Podobu velkorysého prostoru o rozloze 460 m2 navrhlo italské studio Storage Milano. Své zastoupení zde mají módní značky jako GANT, Diesel nebo Karl Lagerfeld. Letos pak společnost začala psát novou kapitolu s názvem VERMONT Home. Místo plné inspirace a prémiových interiérových značek jako Paveau, Aina Kari nebo Villa Como vzniklo v těsném sousedství s módním butikem, taktéž na adrese U Prašné brány 1.

„VERMONT Home nabízí kvalitní bytové doplňky, které jsou užitkové, ale i s přesahem na limitované edice se sběratelskou hodnotou. VERMONT Home je místem, kde se snoubí funkčnost, estetika, osobitý design a dobrá nálada,“ uvádí Martin Florian ze společnosti VERMONT.

Krása českého designu

Vedle světových značek budou mít po celý prosinec ve VERMONT Home své zastoupení i čeští tvůrci. V rámci Art & Design Pop-up Store se představí sklářský designer a výtvarník a malíř skla František Jungvirt, jehož dílo vychází z tradičních odkazů českého sklářství, kterým dodává nový výraz. Signifikantní pro jeho tvorbu je kolekce Garden, váza ve své nejčistší podobě. Letos uvedenými novinkami jsou pak červeno-zlaté vázy Bloom ve tvaru srdce nebo hravé Toy, které fungují jako samostatný objekt, váza či difuzér.

Tereza Talichová založila značku Tititi v roce 2019 a od té doby se stihla prosadit v oblasti současného designu pro děti. Zaměřuje se na autorské malované dřevěné figurky, jež nezřídka nesou znaky umělců (například Emil Fila, František Kupka) či dramatických postav z divadelních nebo literárních děl.

Od šálků na kávu a květináčů přes vázy a mísy až po lampy a dlaždice. Veronika Pikrtová ukazuje, že ve světě keramiky nic není nemožné. Na pop-upu bude svou autorskou značku reprezentovat keramickými lampami. 

Značka Sojka letí se zabývá ruční výrobou kabelek, peněženek a pouzder. Charakteristický je minimalistický design a kvalitní materiály, především plsť a kůže. 

Posledním ze zastoupených umělců je česko-japonský malíř Sota Sakuma. Jeho dílo v sobě propojuje poetizující výtvarno, humor a napětí.

Jak vznikají Tititi figurky?

Tititi je značka, kterou založila v roce 2019 Tereza Talichová a která se od té doby stihla prosadit v oblasti současného českého designu pro děti. Zaměřuje se na autorské malované dřevěné figurky, zosobňující individuální formou množství různých typů lidí, umělců či dramatických postav z divadelních nebo literárních děl, nahlížených hravou optikou a se zaujetím pro detail.

Každá z postav vzniká nejprve soustružením těla figurky ze dřeva (smrk, dub, lípa). Až na výjimky jde o souměrný, vertikální tvar, individualizovaný podle navrženého profilu (siluety) a následně dokončený autorskou malbou.